Paper Tiger (a E​.​P​.​)

by scumble

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      $5 USD  or more

     

1.
Chaos (Let's Go!) c. '19 Vlayman You don' want what's best for us And you know we don't' trust you You don' want what's best for us _ You don' want what's best for us And you know we don't' trust you You don' want what's best for us and we must move on Tell ya little story A real tale of woe Tell ya a little story about All kindsa people we know Yeah hoo yeah hoo Were talkin' Chaos and Division Were talkin' Chaos and Division A real tale of woe Let's go!
2.
03:20
Exit c. '18 Vlayman It ain't the way that we all thought it oughta be, you see We knowed it oughta go anuvver way, as they say But the result is the thing that becomes what we'll be, you see And really, ain't that s'posed to be the way? You cast yer lot and you pick a side, besides You hafta choose just how you wanna groove, m' dude And if yer side is the kind what ain' groove smoove, it's true You really oughta choos what yer gonna do, d'frent And if the thing ya choose to change, m'friend Is guaranteed to cause us pain, in the end well You can't hold it against ius if we don't trust Yer lyin' ass ever again Oooh I can call you or even just jes' text it But, y'know some they really wanna check it And you had yer chance and then ya went and wrecked it So do we stay or do we exit? It ain't the way that we all thought it oughta be, you see We knowed it oughta go anuvver way, as they say But the result is the thing that becomes what we'll be, you see And really, ain't that s'posed to be the way?
3.
03:30
Paper Tiger c. '18 Vlayman Claws out, totally unsheathed Fangs showin' and they're scarin' me At least, so you think Pour another shaojiu and drink Yer a paper tiger Yer a fuckin;' liar Yer a paper tiger Yer a paper tiger Dragon on yer back Lookin' like she wants to attack Silk across yer body I really find you funny CH Smell of ginger and soy You know I'll never be yer boy Razor up the sleeve Why can't you forget about me? CH Mama-san, mama-san, why you cry It was always we will die I'll never be your lang-gong How you do me so wrong
4.
04:04
Ride Away (It's Time to) c. '18 Vlayman mY FEETS IS ITCHIN MY WOMAN'S BITTCHIN aIN'T TOO MUCH MAKES ME HAPPY NOWADAZE --- aIN' NO HAPPY ENDIN' TO TELL wE IS ALL JES' GOIN' TO HELL aIIN' TOO MUCH MAKES A LOTTA SENSE THESE DAZE iT'S TIME TO RIDE AWAY sPENT ALL MY MONEY aIN' NO CRIME lIVIN' ON MY WOMAN'S DIME aIIN' A BAD WAY TO SPEND MY TIME THESE DAZE iT'S TIME TO RIDE AWAY mY BALLZ IS ITCHIN MY WOMAN'S BITTCHIN eVER'THANG MAKES ME CRAZY NOWADAZE iT'S TIME TO RIDE AWAY iT'S TIME TO RIDE AWAY
5.
Lightnin' Rod (You Can Be My) c. '19 Vlayma There's things that you hafta do if you really think you wanna get along There's things yer gonna hafta do, if you really wanna do this job There's things that you hafta do There's things that you hafta do You can be my lightnin' rod 3x __ __ __ You can be my lightnin' rod 3x There's a way yer gonna hafta think, if yer gonna work for me You gotta eat and ya gotta drink a lot if yer gonna work for me 4x

about

We wanna Trexit and a Brumpeachement, see.

credits

released April 19, 2019

All bass, vox, loops, production, sequencing, masturding by Vlayman at Feta Central Recording DDL, south of Chi;
All else by Grankspoine in Ye Merry Olde except:
"Exit" MIDI bass: Grankspoine
"Paper Tiger" drums: JimC
Fartwerk: Grankspoine

license

all rights reserved

tags

about

Vlayman Chicago, Illinois

Fat, bald and old - could I be anymo' rock-n-roll?
I play guitar, bass, some keys and percussion, and I try to vocalize. I write and record, and I do so obsessively. Also, I like martoonies, a lot, and I raise my kids, whom I also like, a lot.
Look for me at the TapeOp and TalkBass forums, where I'm vvv, or in various bars in the Loop.
... more

contact / help

Contact Vlayman

Streaming and
Download help

Report this album or account

Vlayman recommends:

If you like Paper Tiger (a E.P.), you may also like: